Anasayfa / Genel / İlkbahar detoksu nasıl yapılır?

İlkbahar detoksu nasıl yapılır?

Bahar aylarında doğanın yenilenmesi gibi vücudumuz da canlanmaya başlar. Ancak bu uyanışın aksine ‘Bahar Yorgunluğu’ da daha sık yaşanır. Bu ise detoksa ihtiyacınızın olduğunun sinyalleri demektir. Detoks süresince doğru besin tercihleri ile vücudun temizleme organlarına destek olmak gerekir. Çünkü bu süreçte yedikleriniz kadar yediklerinizin vücutta kolay sindirimi ve atılması da çok önemlidir. İşte Uzman Diyetisyen Berrin Yiğit’ten ilkbahar detoksuna dair tüm bilinmeyenler…

Detoks programlarının temel hedefi zayıflamak değildir. Uzun sureli diyetler ve kilo kayıplarından sonra da detoksa ihtiyaç duyulabilir. Çünkü yağ hücrelerinin yakılmasıyla açığa çıkan toksinlerin vücuttan atılması gerekir. Normalde vücudun doğal detoksifikasyon gücüyle temizlik sağlansa da metabolizma kirleticilerine maruz kalan günümüz insanının ekstra desteklere ihtiyacı vardır. 

Not; Detok;  sağlık sorunu olan, sürekli ilaç kullanan, yeni ameliyat olmuş kişiler, hamileler ve emzikliler tarafından uygulanamaz.  

Detoks süresince vedalaşacağımız besinler
Detoksa başlamadan önce ve bitiminde özellikle bitkisel ağırlıklı ve kolay sindirilebilir besinler almaya özen göstermeniz kendinizi daha enerjik hissetmenize destek verir. 
İşte detoks sürecinde elimine etmeniz gereken besinler;

– Kahve ve siyah çay     
– Gazlı içecekler     –
– Doymuş yağlar                
– Şeker    ve yapay tatlandırıcılar                       
– Mayonez ve tüm soslar             
– Tavuk                           
– Yağlı kırmızı et
– Hazır gıdalar        
– Yüksek fruktozlu mısır şurupları
– Deniz mahsulleri
– Kızartmalar 
– Yağlı peynirler              
– Sigara, tütün
– Tuz   

Bahar detoks tüyoları

– Güne 1 bardak limon dilimi ve taze nane yaprakları eklediğiniz ılık suyla başlayın. 

– Öncelikle tükettiğiniz besinlerin çeşitliliğine, miktarına ve besinsel içeriğine odaklanın. Ne yediğinizin farkında olun.

–   Yemeklerinizde sebze ana öğün olsun. Enginar, semizotu, limon, kereviz (sapı ve yaprakları ile) , koyu yeşil yapraklı sebzeler, mor havuç, kırmızı pancar, ananas, elma, kivi özellikle daha etkili sebze-meyve çeşitlerindendir.

–   Sebzelerin yanında yoğurt/kefir tüketmektense, ara öğün olarak tüketmeye özen gösterin. Özellikle ev yapımı olanlar tercihiniz olsun. 

–  Sebze yemeklerinizi buharda, haşlama usulü pişirildikten sonra üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyerek yemenizi öneririm. Haşlanmış sebze veya salatalarınıza ise keten tohumu yağı veya avokado yağı kullanarak  zaman zaman farklılıklar  yaratın.

–   Bu bir hafta boyunca süt ve peynir tüketmeyin.

–   Gluteni sınırlayın. Bu nedenle daha çok sabah salataları ile güne yeşillerle merhaba diyin. 

–   İçecekler detoks programlarının kilit noktasıdır. Sadece detoks sürecinde değil, her zaman su içmek için susamayı beklemeyin. Günde en az 2-2.5 litre su ile birlikte 1 litrelik bitki çayı karışımları tercih edin. Yazının devamında sizin için harika bir tarif ekledim, kaçırmayın.

–  Eğer çay karışımı hazırlamaya vakit bulamıyorsanız her gün en az 4 bardak olacak şekilde beyaz çay, rooibos çayı, yeşil çay, kiraz sapı, biberiye, mısır püskülü, papatya, adaçayı, rezene, ısırgan, melisa, kara hindiba çaylarından için. Bu çaylara muhakkak 1 dilim kabuklu limon, çubuk tarçın, karanfil veya kakule ilave ederek çayların etkisini artırın.

–   Esmer pirinç veya basmati pirinci, kinoa, yulaf kepeği ve ruşeymi tahıl alternatifleri olarak detoks listemizde baş tacı edilebilir. Baklagillerden mercimek, siyah fasulye, kuru fasulye, nohut yemeklere veya salatalara garnitür olarak eklenebilir.  

–   Sezonunda her balık (ızgara, poşe, fırın veya buğulama edilmesi şartıyla) serbestken, kabuklu deniz ürünleri detokslarda yer almamalıdır. 

–  Yumurtaların organik üretimli olanları detoks listemizin mihenk taşlarındandır.

–   Ara öğünler yapmak, arındırıcı sistemlerin yükünü hafifletir. Bu nedenle detoks planının vazgeçilmezidir.

–    Şeker ve yapay tatlandırıcılar detoks programlarından tamamen çıkartılacağı için eksikliğini arayanlara 1 tatlı kaşığı doğal bal önerebilirim.

–   Bu süreçte her gün 1 tatlı kaşığı öğütülmüş keten tohumu veya çörekotu veya 1 avuç kabak çekirdeği veya çiğ badem/fındık/ceviz tüketin.

-Bol oksijen almak için doğada daha çok vakit geçirip, her şeyin doğalında kalmaya çalışın. 

–  2 çay kaşığı keten tohumu yağı ve 2 çay kaşığı Aloe Vera’yı yıkanma suyuna eklemeniz dolaşımı hızlandıracaktır. 

–  Zararlı atıkların vücuttan atımına yardımcı olmak için domates, ananas, salatalık, maydanoz, kereviz sapı sularını ihmal etmeyin. 

–  Baharatlar vücudun yenilenme gücünü artırır. Yemeklerin şifasının artması, metabolizmanın hızlanması ve temizlenmesinde olmazsa olmazlarımdan birisidir.

– Yemeklere, salata ve yoğurtlara; fesleğen, sarımsak, kişniş, kimyon, zerdeçal, dereotu, rezene, çemen, sarımsak, zencefil, nane ve filizler ekleyerek hem lezzetlendirebilir hem de şifalarından yararlanabilirsiniz. Bitki çaylarında ise çubuk tarçın, karanfil, top karabiber, kakule, kök veya taze zencefil kullanın. 

–  Her 1,5 km yürüyüş hayatınıza 20 dk ekler. Beden temizliği için mutlaka her gün 1 saat spor yapın. 

Özetle; detoks aslında doğaya ve doğala dönüştür. Sadece beslenme stilindeki değişimler değil, aynı zamanda bedensel ve zihinsel enerjiyi de doğru kullanarak yaşam şeklinizde fark yaratmak gerekir. Unutmayın ki, zihniniz çok dolu olursa yiyeceklerle yapacağınız detokstan fayda sağlayamazsınız…

Kaynak: www.milliyet.com

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*